dimecres, 22 de juny del 2011

Programació i actitud

Ser coherents amb allò que pretenem a vegades no és que sigui difícil és que simplement no ens hi fixem. I si no ens hi fixem només és perquè a l'hora de programar unes activitats no hem tingut en compte coses tan senzilles com: què farem per ser coherents? 
Hem pensat de fer un taller de reciclatge transformant matèria per crear-ne de nova. La setmana següent hem decidit preparar uns murals entre tots explicatius i recordatoris de tot allò que podem reciclar. La setmana següent fem un taller de paper reciclat i la següent fem un joc de pistes on les preguntes van relacionades amb el Medi Ambient i què podem fer per a ser "sostenibles". Durant tot el casal els nens i nenes s'han preparat una obra de teatre on el tema havia de ser "Què podem fer per cuidar el nostre entorn?". Tot ha anat prou bé, els nens i les nenes s'ho passen bé, les activitats han estat ben programades, dirigides i s'ha motivat el suficient perquè tot sortís bé. Podríem estar contents. Només un detall: en tot el casal no hem reciclat, no ho vàrem preveure. 
Quan s’acabaven els tallers, posàvem tots els residus en una sola bossa i es tiraven al contenidor que teníem davant mateix del casal? Hem malbaratat massa paper i molt de material que hem fet servir no hem procurat tenir-ne cura i acabat el casal d'estiu és impossible tornar-lo a usar?
L'actitud dels educadors... moltes vegades educa més allò que fem amb les nostres actituds naturals que la millor de les programacions.


 Eva Fornós i Puigvert

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada